28 februari 2009

Steal with pride - and Ride!


Nyligen blev Lance Armstrong "tok-coola" Trek cykel stulen. Men hallå!... Hur tänker tjuven nu? Hur lätt är det att cykla omkring anonymt på den här eller sälja den vidare utan att bli misstänkt? Nu fick tjuven säkert kalla pedaler(!?) och dåligt samvete som innebar att cykeln lämnades tillbaka efter några dagar. Kanske var det en "wannabe" som hoppades att man blev en bättre cyklist om man bara satt på Lance's cykel. Sorry, men det krävs väldigt mycket-mycket mer träning än så (även om det skulle kunna hjälpa lite grann kanske). Det vet alla som sliter pedaler och sadel timme in och timme ut.

Nu gillar jag mantrat som någon kreativ och empatisk människa tyckte skulle inspirera Lance och som finns lackerat på den nya cykeln - "Lance - Ride this one like YOU stole it". Alla har vi nog våra mantran som vi dagligen använder och som påverkar våra beslut irrationellt och omedvetet. Vad är ditt mantra? Lackera på cykeln?
Befinner mig just nu i Sälen i väntan att få starta Vasaloppet om några timmar. Inkvarterad hos Eva som skämmer bort oss totalt med god mat, värme och en stor portion omtanke. Unisont tycker vi alla att bara det är värt för att pina sig igenom Vasaloppet varje år! Imorgon ska jag... "Use my skies like I stole it!".

3 kommentarer:

  1. Jag är med dig i tanken.....
    Did you? Steal them? *s*

    To be or not to be - that´s your decision!

    //maria

    SvaraRadera
  2. Yes, I did & det blev bästa tiden "ever" på 7 tim 51 min.
    I'm impeccable & it's always to be - that's the rule

    SvaraRadera
  3. Du är GRYM Ulf! Mina varmaste ovationer - shit asså!!!!!

    Yeah, that´s the rule :-)

    //maria

    SvaraRadera