2 februari 2009

Mitt knä får inte svika mig nu!

Någon som har samma erfarenhet & har smärtor enligt bilden vänster ben på insidan? (Zlatan knä jag med?).

Om ödet får bestämma (brukar det heta), men jag tror inte på det. Speciellt inte den här gången TACK, då det bara är några veckor kvar till Vasaloppet. Ni vet hur det är, man förbereder sig och säger att det bara är en vanlig tävling. Men det är inte så... Siktet har länge varit inställt på att genomföra det bästa loppet "ever", om nu inte knät hade börja krångla xtra mycket efter Vasaloppslägret i Bruksvallarna. Har precis varit på Magnetröntgen i morse (snabb bokning tack vare läkarvänner som också ska köra Vasaloppet!) och väntar nu på besked.
Hon på röntgen: "- Det tar en ½ timme"
Jag: "- Va!"
Hon på röntgen: "- & du måste ligga stilla 100%!!"
Jag: "- Va! Men det är ju omöjligt!"
Hon såg sträng ut...varpå hon la på tunga säckar som stabiliserade benet. Funderar på att minska något på träningsdosen... ett tag... kanske...

2 kommentarer:

  1. Det måste vara Haren som jag känner som är cool och har +humor. Ont i knät? Strecha rumpan! Funkar det tvärtom också?

    SvaraRadera