26 april 2009

Som att cykla på moln!

Dags för första Brevet loppet. Strålande cykelväder för en 200 km runda. Tony Mellsop som är en pålitlig arrangör stod och väntade in oss tre andra innan starten 08:00 igår lördag i Malmö. Alla var samlade vid första stämplingen i Marieholm efter 42,5 km. Därefter tackade Tony för sig och försvann efter ett par snabba pedaltryck. En borta & tre kvar. Efter bara några km stannade ytterligare en för ett kortare "break" och vi var två kvar. Efter ytterligare några kilometer skulle min vän fylla på vatten, men jag ville fortsätta till Sjöbo utan stopp. Ensam fortsatte jag i ca 80 km i motvinden (bra träning) & efter stämpling i Ystad (avverkat 122 km) kändes medvinden i ryggen underbart. Snitthastigheten ökades dramatiskt med en "toppning" på 54 km på en raksträcka. Det var som att cykla på moln! Sista stämplingen i Höllviken efter 184 km. Känner mig alltid motiverad de sista 10-20 km då man vet att man har en massa km i benen avverkade & "a few to go". Så var det den här gången &så då jag gav lite xtra de resterande 16 km in till Malmö. Satte mig nöjd i bilen och summerade en härlig cykeldag. Ser fram emot 400 km Brevet som går 9 maj! 

2 kommentarer:

  1. Jag önskar dig lycka till, bra vindar och mycket glädje idag!

    M

    SvaraRadera
  2. Tack M! Det hjälpte men det var tufft - not an easy sunday morning... typ. Är just nu inne i en intensiv "recovery phase" - eller personalvård på svenska.

    SvaraRadera