17 mars 2009

Kadenssjukan

Vet inte om ni är smittade eller inte, men jag är det i alla fall. Jag har fått kadenssjukan och det är en kraftig åkomma som är svår att bota. Känner inte till något bra botemedel. Men är inte heller säker på att det behövs, bara jag kan kontrollera den. Den drabbade mig idag igen. Kom på mig själv i bilen idag på vägen hem från ett besök i Skara. På radion spelas "Good Times" med Chic. Ni vet, en härlig goding som är såååå medryckande. Det är ett bra "beat"/min och det övergår genast till att jag i takt med musiken väljer om kadensen ska vara 2/4 takt (56 kadens) eller 4/4 takt (112 kadens)! Så har det varit ett tag nu. Klappar med händerna på knäna för att testa vad som passar bäst. Alla bra låtar räknas om i kadens. Kanske dags att vila från spinning/cykling ett tag? Någon som känner igen sig?

7 kommentarer:

  1. hahaha jojo! Svängig musik med "tryck" görs alltid, utan undantag, om (testas bakom pannbenet) för spinning....

    äh, go with the flow, kid ;-)

    SvaraRadera
  2. Absolut! När man hör en låt funderar man på hur man skulle kunna använda den i cykling :-)

    Åh spikmattan fanns inte i rött :-(

    SvaraRadera
  3. "Go with the flow" + "Absolut"- gillar den inställningen & härligt att man inte är ensam om att ha kadenssjukan!

    SvaraRadera
  4. Kommer du på Monas önskebrunns-pass så kommer du kanske att få spinna till just en sådan låt, jag "föll" över den på nätet och tänkte DEN är ju för galen men OJ vilket gött spinning-tempo!

    //M (go with the flow)

    SvaraRadera
  5. Önskebrunns-pass tolkar jag som att du kommer att bidra med något x-tra sopm ökar tempot. Ska bli spännande...

    SvaraRadera
  6. Inte blodigt mycket....nä, nu skäms jag för mitt val, haha :-)

    //M

    SvaraRadera
  7. Känner igen mig, såklart! Förr var det dans jag kände i benen, men nu är det mycket riktigt "ka-dansen".

    SvaraRadera