29 januari 2009

What's your dream?


För ett par år sedan läste jag boken om Lance Armstrong "It's not about the Bike - My journey back to life" ( läs den!) Det var här min passion för cykling föddes. Lance var nära att "stryka med" i cancer 1996 men har sedan dess kommit tillbaka och vunnit 7 Tour De France!! Efter det att jag hade läst boken visste jag att jag ville cykla, testa kroppen, känna påfrestningarna och övervinna mentala spärrar genom att cykla långt och länge. Så jag köpte en cykel, började träna, tränade mycket och cyklade långlopp. Det blev 20 mil, 30 mil, 40 mil 60 mil och 123 mil med ingen eller minimal vila (mindre än 10% av den totala tiden). Sedan dess har det blivit många hundra mil/år. Det är stunder då jag undrar varför? Jo, för det känns att kroppen mår bra & hjärtat pumpar på. Ibland kommer tankarna... "-Hur länge kan jag hålla på?" Tänker då på boken jag läste om Lance. Mycket har hänt i livet sedan dess och min passion till cykling blir bara starkare. En dag ska jag cykla Västkust-Östkust USA på 491 mil (troligen 2012). What's your dream? Check out cool movie & music - Lance "The King"

4 kommentarer:

  1. Härligt inspirerande läsning! Jag har också långa cykeldrömmar och har gjort nån liten tur hittills - men känner mig som en "wannabe" än så länge. Om du inte redan har läst den så gå in min kompis blogg på www.adielsson.se/blogg och läs om en fantastisk resa som pågår just nu! Mvh/Bitte

    SvaraRadera
  2. Vilkethärligt äventyr! Stort TACK för länken. Ska följa den noggrannt framöver. Vore kul att få komma i kontakt med Anna och få ta del av hennes erfarenheter av RAAM. Hör gärna av dig och berätta mer om dina cykeläventyr.

    SvaraRadera
  3. Hej igen! Du kan gå in på min blogg: www.tantaugusta.blogg.se och läsa under augusti -08, Tour de Dorotea. Det är min längsta tur hittills. Fjantigt kort i jämförelse med Anna :)

    SvaraRadera
  4. Bitte - Härlig läsning och en mkt bra prestation att cykla Sthlm-Dorotea med så mycket packning. Planera för nya äventyr och Be strong & Carry on!

    SvaraRadera